kursy bhp online

Dodane: 05-03-2020 11:43
kursy bhp online

kursy bhp online

Pojęcie audytu oznacza niezależną ocenę danej organizacji, systemu, procesu lub projektu przez zewnętrzną firmę. Badanie przedmiotu audytu polega na sprawdzeniu, czy dany system działa poprawnie pod względem obowiązujących przepisów oraz norm. Audyt może być więc przeprowadzany w wielu sytuacjach przez osoby odpowiednio do tego wykwalifikowane. Jednym z dobrych przykładów działania audytu jest zlecenie wykonania takiej operacji firmie zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy. Pracodawca, który zleca przeprowadzenie audytu BHP, upewnia się czy jego działalność spełnia wszystkie wymagane kryteria z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Jest to nic innego, jak sprawdzenie czy miejsce pracy spełnia przepisy BHP. Innym przykładem może być zlecenie audytu ochrony przeciwpożarowej, gdzie także odpowiednia firma zajmuje się sprawdzeniem czy miejsce pracy spełnia odpowiednie wymagania pod tym względem. Można więc podsumować, że audyt jest to zlecenie odpowiedniej firmie zadania, które polega na sprawdzeniu czy są spełnione dane kryteria.

Mimo zachowania wszystkich niezbędnych zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, może się zdarzyć, że jednak dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Warto więc wiedzieć, co należy zrobić w takiej sytuacji i co należy do obowiązków pracodawcy. Przede wszystkim, pracodawca musi przygotować pełną dokumentację powypadkową w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku w pracy. Wszelkie sprawy związane z postępowaniem powypadkowym oraz sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji można powierzyć firmie BHP. Pracodawca ma wtedy pewność, że wszystko zostanie właściwie opracowane i przygotowane do następnych kroków związanych z postępowaniem powypadkowym. Powierzenie spraw z postępowaniem powypadkowym w ręce profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem dla pracodawcy, ponieważ daje gwarancję sporządzenia pełnej i rzetelnej dokumentacji. Po złożeniu odpowiedniej dokumentacji powypadkowej firma, która zajmuję się postępowaniem powypadkowym, poinstruuje pracodawcę o kolejnych krokach w postępowaniu oraz jego obowiązkach w tym zakresie.

Zapewnienie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Istnieją różne rodzaje szkoleń BHP, które są przeznaczone do konkretnej grupy odbiorców. Jednym z takich szkoleń BHP są szkolenia wstępne dla wszystkich osób, które rozpoczynają pracę w danym miejscu. Taki rodzaj szkolenia jest skierowany także do praktykantów lub do osób prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek. Szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy przeprowadzają firmy zajmujące się ogółem spraw związanych z BHP. Szkolenia wstępne BHP składają się z instruktażu ogólnego oraz stanowiskowego. Czas trwania takiego kursu wynosi co najmniej trzy godziny, a samo szkolenie jest prowadzone w formie spotkania seminaryjnego. Pracodawca, zatrudniając nowego pracownika, ma obowiązek zapewnić mu odpowiednie szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wstępne szkolenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, oferowane przez firmy działające w branży BHP, są prowadzone przez specjalistów.

Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy zawierają spis obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Jest wiele świadczeń związanych z przepisami BHP, a jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych w miejscu pracy. Środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej, które są rozumiane jako odzież ochronna lub środki ochrony wszystkich części ciała, są jednymi z ważniejszych świadczeń związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Odzież ochronna w miejscu pracy jest konieczna, kiedy w środowisku pracy występują szkodliwe substancje i nie ma możliwości neutralizacji szkodliwych czynników za pomocą ogólniejszych metod. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej odzieży ochronnej. Odzież ochronna jest własnością pracodawcy, więc też w jego kwestii należy dbanie o jej czystość i higienę. W momencie kiedy pracodawca nie jest pewien swoich obowiązków, wynikających ze świadczeń BHP, może skontaktować się z odpowiednią firmą z branży BHP i zlecić wykonanie niezbędnego outsourcingu.

Często w skład usług firm zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy wchodzi także zakres ochrony przeciwpożarowej. Przykładową usługą świadczoną przez firmy BHP z zakresu PPOŻ jest kontrola oraz legalizacja sprzętu ochrony przeciwpożarowej. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co określa się sprzętem PPOŻ. Przede wszystkim do sprzętu ochrony przeciwpożarowej należy zaliczyć wszelki sprzęt gaśniczy, który może być stacjonarny lub ruchomy. Jednym z obowiązków, wynikających z przepisów, jest posiadanie sprzętu gaśniczego w miejscach pracy i w budynkach wszelkiej użyteczności publicznej. Innym rodzajem sprzętu należącego do PPOŻ są tabliczki informujące o wyjściach ewakuacyjnych, umieszczeniu gaśnic czy też kierunku ewakuacji. Rzecz jasna najważniejszym sprzętem ochrony przeciwpożarowej jest sprzęt gaśniczy, który podlega okresowym kontrolom sprawności. Przegląd oraz legalizacje sprzętu ochrony przeciwpożarowej pracodawca może zlecić odpowiedniej firmie, która sprawdzi czy dany sprzęt spełnia wszystkie wymogi.


© 2019 http://prometeusz.suwalki.pl/